Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Ropailijan paratiisi / Vs: Sprintin öljyvuoto
« Uusin viesti kirjoittanut merlyone Marraskuu 08, 2018, 08:27:13 ap »
Jotain outoa on vauhtipyörän kiinnityksessä, kampiakselin pää on kovin syvällä mutterissa?

En tunne tarkasti vanhempia kun PX mutta pitääkö vauhtipyörässä olla niitä 4 kuusiokantaruuvia  ???

En osaa sanoa. Ehkä kuva vaan vääristää? Ohessa uusi kuva vielä jossa ruuvi ja etusuoja poistettu.

Laitoin nyt tilaukseen tiivisteet ja ulosvetäjän. Katsotaan miten käy.

Kiitos avusta!
22
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / Ostan TV175. Headset
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Marraskuu 07, 2018, 10:51:25 ip »
Oma projekti kaipaa headsettiä
Series 2 siis..,
Vaihdossakin on tarjota jotain mut ostan rahallakin.
Pete
0504421151
23
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / O: Isorunkoisen satula
« Uusin viesti kirjoittanut HamppuAave Marraskuu 07, 2018, 09:23:01 ip »
Ostetaan 60/70 -vaihteen isorunkoisen satula. Mieluiten ei uusi, mutta ehjä tarvii olla, sekä ei sinkku/sportti versiota. Nouto turun seudulla. o45 1272812
24
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / M: PX 200 disc -98
« Uusin viesti kirjoittanut tatza Marraskuu 07, 2018, 02:09:08 ip »
https://www.nettimoto.com/vespa/px/2332457

Nastarenkaat kaupan päälle... :)
25
Ropailijan paratiisi / Vs: Sprintin öljyvuoto
« Uusin viesti kirjoittanut jk_single Marraskuu 06, 2018, 11:24:59 ap »
Jotain outoa on vauhtipyörän kiinnityksessä, kampiakselin pää on kovin syvällä mutterissa?

En tunne tarkasti vanhempia kun PX mutta pitääkö vauhtipyörässä olla niitä 4 kuusiokantaruuvia  ???
26
Ropailijan paratiisi / Vs: Sprintin öljyvuoto
« Uusin viesti kirjoittanut nuutti8 Marraskuu 05, 2018, 07:35:14 ip »
Kyllähän tuossa vaikuttaa se sylinterin alatiiviste olevan. Kannentiivistettähän näissä ei kuulu edes olla.
27
Ropailijan paratiisi / Vs: Sprintin öljyvuoto
« Uusin viesti kirjoittanut merlyone Marraskuu 05, 2018, 06:04:35 ip »
Eipä tuo Sprintti ole ,eikä taida olla Gl:äkään ainakaan rungoltaan. Moottori voi olla hyvinkin Intiassa tms. valmistettu "lisenssituote" / omavalmiste ( mm. Bajaj, LML), joissa ei välttämättä toimi samat työkalut / osat kuin oikeissa Piaggion tuotteissa. Lisäksi on havaittu jotain alihankkijoiden tekemiä mottoreita / lohkoja, jotka eivät ole Piaggion. Bajajn eikä LML:n tekosia.  Mm. vauhtipyörissä on poikkeavia kiinnitystapoja valmistajasta / vuosimallista riippuen. Eli jos purat moottorin ota kuva vauhtipyörästä / mutterista. Stefoja ei kannata tilata ennen kuin kone on purettu, koska silloin näkee  niiden mitat ja yleisimmät saa hyvin varustetuista laakerikaupoista muutamalla eurolla. Moottorin "keinuvarressa" on moottorinnumero ainakin Piaggion tuotteissa - esim. Vla1m+numeroita, Vlb1M+numeroita tms. niistä  saa tiedon, mikä moottori on kyseessä.

Vuoto voi hyvinkin olla kaasuttimen kopan ja moottorin lohkon välissä tai kaasuttimen ja sen kopan välissä. Molemmilla puolilla kaasuttimen koppaa tulisi olla tiiviste - jos se vuotaa, niin öljyinen bensa valuu / tulvii kyllä. Kokeile jatkossa niin, että laitat bensahanan kiinni  ennen moottorin sammutusta ja tsekkaa, vieläkö on vuotoa. Jos vuotoa ilmenee, uusi tiivisteet ja kaasuttimen neulaventtiili, mikäli vuoto ei lopu. Kaasuttimen koppa löystyy joskus lohkosta ja pelkkä kiristäminenkin voi auttaa.

Ok, kiitos.

Täytyy tsekkaa tuo kaasutin seuraavalla kerralla. En löytänyt nopsalla katsomisella tuota tietoa moottorista mutta homma edistyy ja näyttää omiin silmiin siltä, että vuoto voisi olla sylinterin ja lohkojen tiivisteiden välissä (kts. kuvat). Syvemmälle en päässyt ilman ulosvetäjää. Sylinterin yläpuolella kaasuttimen tienoilla ja takana on aika kuivaa ja taas sen alapuolella vuotoa on enemmän. Miltä teistä näyttää? Tosin kaasuttimen sisällä oli vähän bensan jämiä. Ei tosin paljoa mutta pikkusen. Jos irrotan sylinterin ja vaihdan tiivisteet. Kysymys kuuluukin, joutuuko vauhtipyörän irroittamaan, että pääsen irroittamaan sylinterin ja sen tiivisteisiin käsiksi? Eli tarvitsen varmaan ulosvetäjän tähän? Ohessa kuva myös vauhtipyörästä. Kertooko tämä mitään ulosvetäjän koosta? Se vauhtipyörän "päämutteri" oli 14mm.

Löytyykö noista moottorin tiivisteseteistä valmiina tätä sylinterin tiivistettä vai täytyykö se tilata erikseen?

Esim. tässä: https://www.lambretta-teile.de/Gasket-kit-incl-O-rings-PIAGGIO-Vespa-PX80-150-Sprint

28
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / M: Motovespa DS 200, 1979 projekti
« Uusin viesti kirjoittanut JuhaT Marraskuu 05, 2018, 01:49:02 ip »
Myydään viimeistelyä kaipaava projekti. Motovespa DS 200. Vuosimalli 1979. Valkoinen. Tuotu Espanjasta. Kaikki osat löytyy. Kone käyty läpi. Oma aika ei riitä tämän tekemiseen. Lahdessa. Hp. 1950€.
29
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / M: Primaveran osia
« Uusin viesti kirjoittanut JuhaT Marraskuu 05, 2018, 01:09:55 ip »
Itselle tarpeettomana
- Etulokasuoja 2kpl
- Satulan runko ja päällinen
- Takavalo
- Ohjauspylväs+iskari+vauhtipyörä+nopeusmittarinvaijeri

Lahdessa

H. 120e noudettuna

P. Nolviisnol 5837151
30
Ropailijan paratiisi / Vs: Sprintin öljyvuoto
« Uusin viesti kirjoittanut esalin Marraskuu 03, 2018, 06:41:34 ip »
Eipä tuo Sprintti ole ,eikä taida olla Gl:äkään ainakaan rungoltaan. Moottori voi olla hyvinkin Intiassa tms. valmistettu "lisenssituote" / omavalmiste ( mm. Bajaj, LML), joissa ei välttämättä toimi samat työkalut / osat kuin oikeissa Piaggion tuotteissa. Lisäksi on havaittu jotain alihankkijoiden tekemiä mottoreita / lohkoja, jotka eivät ole Piaggion. Bajajn eikä LML:n tekosia.  Mm. vauhtipyörissä on poikkeavia kiinnitystapoja valmistajasta / vuosimallista riippuen. Eli jos purat moottorin ota kuva vauhtipyörästä / mutterista. Stefoja ei kannata tilata ennen kuin kone on purettu, koska silloin näkee  niiden mitat ja yleisimmät saa hyvin varustetuista laakerikaupoista muutamalla eurolla. Moottorin "keinuvarressa" on moottorinnumero ainakin Piaggion tuotteissa - esim. Vla1m+numeroita, Vlb1M+numeroita tms. niistä  saa tiedon, mikä moottori on kyseessä.

Vuoto voi hyvinkin olla kaasuttimen kopan ja moottorin lohkon välissä tai kaasuttimen ja sen kopan välissä. Molemmilla puolilla kaasuttimen koppaa tulisi olla tiiviste - jos se vuotaa, niin öljyinen bensa valuu / tulvii kyllä. Kokeile jatkossa niin, että laitat bensahanan kiinni  ennen moottorin sammutusta ja tsekkaa, vieläkö on vuotoa. Jos vuotoa ilmenee, uusi tiivisteet ja kaasuttimen neulaventtiili, mikäli vuoto ei lopu. Kaasuttimen koppa löystyy joskus lohkosta ja pelkkä kiristäminenkin voi auttaa.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10