Kirjoittaja Aihe: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat  (Luettu 18810 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sammmi

• Global Moderator
  • Mälväri
Helsingin Herttoniemessä, Sahaajankadulla sijaitseva Rengasmarket (Rengas-Soppi) asentaa skoottereiden tubeless-renkaat vanteille hintaan 10e / kpl (hintatieto 20.3.2012).
Asiallinen ja skootteriystävällinen palvelu, ruuhkatilanne kannattaa tsekata puhelimitse ennen paikalle menoa.

http://www.rengas-soppi.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=7
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2012, 12:46:25 ip kirjoittanut liukuvakoira »

Poissa nicke

• Global Moderator
  • Mälväri
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #1 : Maaliskuu 27, 2012, 02:59:18 ip »
Jos on asiaa Hankoon päin niin Hangon Tebikalla sama palvelu maksaa 5e per rengas..

Poissa Vettis

• Global Moderator
  • Mälväri
« Vastaus #2 : Maaliskuu 27, 2012, 07:25:24 ip »
Tasapainottiko ne renkaat samalla?

Ja nyt tulee tyhmä kysmys: pitääkö jarrurumpu olla mukana?

Poissa ValkoinenKuolema

• Mälväri
« Vastaus #3 : Maaliskuu 27, 2012, 07:32:37 ip »
En usko että näitä 10'' renkuloita paljon tasapainotellaan. Hyrrävoimat noissa on suhteellisen maltillišet vielä. Jos tasapainottaa halauisi, jarrurumpu pitäis olla mukana ja sitten tulee ongelma pyörän kiinnittämiseksi koneeseen. Tosin ongelma taitaa olla myös ilman jarrurumpua.

Poissa Sammmi

• Global Moderator
  • Mälväri
« Vastaus #4 : Maaliskuu 27, 2012, 07:37:27 ip »
Mulla oli uudet vanteet ja uudet kumit, ei käsittääkseni tasapainotettu tämän vuoksi. Eikä rumpuakaan ollut mukana.

Mutta palveluun kyllä listan mukaan tasapainotus kuuluu. Kannattaa soittaa ja selvittää jos tätä tarvetta on.

Poissa Marko

• Mälväri
« Vastaus #5 : Maaliskuu 27, 2012, 07:48:55 ip »

Mutta palveluun kyllä listan mukaan tasapainotus kuuluu. Kannattaa soittaa ja selvittää jos tätä tarvetta on.

Älkää soittako. Kun kävin itse laitattamassa renkaat päälle niin renkaanvääntäjä veisteli vitsejä juuri tosta tasapainottelusta vaikka en itse sellaisesta puhunutkaan.
Ei kottikärryn rengastakaan tasapainoteta. 

Poissa Vettis

• Global Moderator
  • Mälväri
« Vastaus #6 : Maaliskuu 27, 2012, 07:50:14 ip »
Näyttää aika helpolta...

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=hm1T-tcGLTk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=hm1T-tcGLTk</a>

Poissa ValkoinenKuolema

• Mälväri
« Vastaus #7 : Maaliskuu 27, 2012, 08:23:12 ip »
Oli se suht helppoa. Kun renkaan ensimmäisen vanteen (siis sen renkaassa sisään leivotun) saa alu vanteelle, loppu on helppoa.

Poissa tatza

• Global Moderator
  • Mälväri
  • pxpxpxpxjne
    • tatujohansson.fi
« Vastaus #8 : Maaliskuu 27, 2012, 09:31:52 ip »
Äs ygöset vanteineen lähti sitten tilauksen. Palan painikkeena neljä espresso-mukia ja pullo Baroloa.

0xx

Otitko 2.1" vai 2.5" vanteet?
SuperSport 180 -67 / Rally 180 -71 / PX 187BGM -86 / PX 125e -84 / Prima 125 -72 / Prima NV 125 -76 / PX 125e elestart -96 / PX 200 Disc -98 /  Prima 50 4t4v -14 / Ford Transit mk2 / Salon Vespa Mafia

Poissa Vettis

• Global Moderator
  • Mälväri
« Vastaus #9 : Maaliskuu 27, 2012, 09:42:58 ip »
Äs ygöset vanteineen lähti sitten tilauksen. Palan painikkeena neljä espresso-mukia ja pullo Baroloa.

0xx

Kapeammat.

Poissa tatza

• Global Moderator
  • Mälväri
  • pxpxpxpxjne
    • tatujohansson.fi
« Vastaus #10 : Maaliskuu 27, 2012, 10:16:44 ip »

0xx

Kapeammat.

Jees. Noi S1:set on myös ihan jees, olen parit suvet peksillä sellaisilla ajellut. Tubeless vanteet vielä uupuu itseltä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2012, 11:53:56 ip kirjoittanut tatza »
SuperSport 180 -67 / Rally 180 -71 / PX 187BGM -86 / PX 125e -84 / Prima 125 -72 / Prima NV 125 -76 / PX 125e elestart -96 / PX 200 Disc -98 /  Prima 50 4t4v -14 / Ford Transit mk2 / Salon Vespa Mafia

Poissa Vettis

• Global Moderator
  • Mälväri
« Vastaus #11 : Maaliskuu 27, 2012, 11:41:01 ip »
Oli se suht helppoa. Kun renkaan ensimmäisen vanteen (siis sen renkaassa sisään leivotun) saa alu vanteelle, loppu on helppoa.

Ok, meneekö vanteet helposti tärviölle? Ja mikä toi sipin videossa oleva suojapalikka on, jonka heppu esittelee muttei kuitenkaan käytä sitä?

Mä taidan käydä hakemassa Biltsusta työkalut ja vääntää kumit vanteille itse.

Ja tosiaan, raakaa fairyako liukasteeksi?

Poissa Leka150

• Monttööri
« Vastaus #12 : Maaliskuu 28, 2012, 12:00:38 ap »
Joskus sata vuotta sitten väännettiin auton renkaat vanteille itte kun oli finanssit huonot. 165/13 oli aikas lailla piukempi kun nää mopon renkaat.  :)

Poissa ValkoinenKuolema

• Mälväri
« Vastaus #13 : Maaliskuu 28, 2012, 12:19:23 ap »

Ok, meneekö vanteet helposti tärviölle? Ja mikä toi sipin videossa oleva suojapalikka on, jonka heppu esittelee muttei kuitenkaan käytä sitä?

Mä taidan käydä hakemassa Biltsusta työkalut ja vääntää kumit vanteille itse.

Ja tosiaan, raakaa fairyako liukasteeksi?

Mä hankin tollaset suojapalikan (biltema) mutten minäkään sitä käyttänyt. Todella vaikeaa sen kanssa.
Kun biltemaan kuitenkin meet, ota sieltä liukastusaineet matkaan. Ei maksanu paljon ja toimi tosi hyvin.
Rautojen kanssa kannattaa ottaa sellaset mitkä on tarpeeksi lyhyet että mahtuu vanteen sisään kokonaisuudessaan. Itselleni erehdyin hankkimaan sellaset missä oli muovikahvat päässä, ei mitään hyötyä, päinvastoin kun ei saa painettua vanteen sisään.

Tonne gs ketjuun laitoin tuollaiset sekavat ohjeet silloin tuoreeltaan:

"Väänsinpäs renkulat tubelesille ihan itse että jotain voisi sanoa itsekintehdyn 

Vinkkejä jos joku yrittää samaa... Rengasrasvaa kannattaa käyttää reilusti eikä haittaa vaikka laittaisi renkaaseen ja vanteeseen. Itse käytin ihan biltema kamaa, hyvin toimi.

Renkaan ensimmäinen vanne on itseasiassa vaikeampi laittaa paikalleen mutta sekin onnistuu kun pitää esim jalalla tai kyynärpäällä (riippuu työskentely korkeudesta) vastakkaista puolta alhaalla ja kahdella raudalla vuorotellen kampeaa toisesta reunasta vanteelle.
Toinen vanne sitten meneekin helpommin sillä koko rengas pysyy paremmin paikallaan. Toinen rengasrauta pitää vannetta vanteella ja toinen tulee toistapuolta pitkin vastaan."

Ensimmäisellä vanteella siis tarkoitettiin sitä kumissa kiinni olevaa vannetta samoin kuin toisella vanteellakin :D

Jälkiä... Pari pientä mutta väitän että toinen kerta meneekin sitten jo ilman niitä kun tekniikan hiffas. Ne jäljet tuli ihan puhtaasti harjoittelusta ja oikean tekniikan hakemisesta.

Poissa liukuvakoira

• Global Moderator
  • Mälväri
    • Mun blogi.
« Vastaus #14 : Maaliskuu 28, 2012, 12:35:13 ap »
Kuinka paljon noihin asennuksessa tarvittaviin työkaluihin kannattaa satsata? Omat kokemukset ovat ainoastaan perinteisistä vanteista ja siinä haastavin homma on saada loppuunajettu rengas vanteelta. Jos tuo ei tubelessien kanssa luonnistu vanteita tärvelemättä jää noiden työkalujen käyttö aika vähäiseksi. Se kympin / rengas ei kustannuksena ole kuitenkaan kovin kummoinen, kun melkein sama raha menee perinteisiä ratkaisuja käytettäessä sisuskumeihin.

Toki jos tarkoituksena on tehdä kaikki itse, niin vaihtoehdot ovat aika vähissä.
Dá-lhe gás!