Kirjoittaja Aihe: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat  (Luettu 16843 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Marko

  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 714
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #30 : Huhtikuu 08, 2013, 05:24:02 ip »
Tänään tuli väkerrettyä itse rengas tubeless vanteelle ja on melkoista touhua vaikka oli kahdetkin raudat sekä vannerasva.  >:(

Poissa Vespandre

  • Turaaja
  • ****
  • Viestejä: 357
  • Prööt prööt!
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #31 : Toukokuu 14, 2013, 08:06:19 ip »
Jumaliste, että tuli hiki. Puoli tuntia koitin vääntää tuota Misukan S1:stä SIPin tubelesseille, mutta ei siitä tullut kun paha mieli. Kaikki paikat rasvassa, vanteet kolhuilla, eikä todellakaan mennyt niinkuin SIPin videossa. Perkele. Käteen ei jäänyt muuta kuin Bilteman vääntynyt rengasrauta...  >:(

Huomenna vien ne johonkin ja maksan itseni kipeäksi.

Vespa GL 150 Touring (-61)

Poissa JanneT

  • Rasvanäppi
  • **
  • Viestejä: 64
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #32 : Toukokuu 14, 2013, 08:54:51 ip »
Prätkän renkaita tullut eräänkin kerran väännettyä käsin paikoilleen ja ainakin niiden kanssa selkeä oikotie onneen on se että muistaa painaa sen jo vanteella olevan kumin siihen vanteen keskiosalle, jolloin se antaa vähän lisää löysää sinne kammettavalle osalle. Hankala slittää kirjoittamalla, mutta tämä homma näkyy tuossa SIPin videolla about 2:42 kohdasta eteenpäin. http://www.youtube.com/watch?v=hm1T-tcGLTk
Jos sitä ei paina tuohon vanteen keskelle, niin melkoinen homma - ellei jopa mahdotonta on saada se kammettua vanteelle.

Poissa Vespandre

  • Turaaja
  • ****
  • Viestejä: 357
  • Prööt prööt!
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #33 : Toukokuu 14, 2013, 09:01:57 ip »
Siis ongelma oli lähinnä jo siinä, etten saanut tuota ensimmäistäkään puolikasta vanteelle vaikka miten yritin. Ehkä nuo Bilteman rengasraudat olivat vähän liian lyhyitä, jotta saisi tarpeeksi vääntöä... ja tosiaan koitin saada kumin mahdollisimman lähelle reunaa, jotta menisi sutjakammin. Mutta ei nuo Michelinin S1:set ainakaan antanut periksi... täytyy ottaa vähän voimajuomaa ja käydä uudestaan kokeilemassa.  0xx
Vespa GL 150 Touring (-61)

Poissa JanneT

  • Rasvanäppi
  • **
  • Viestejä: 64
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #34 : Toukokuu 14, 2013, 09:26:49 ip »
Siis ongelma oli lähinnä jo siinä, etten saanut tuota ensimmäistäkään puolikasta vanteelle vaikka miten yritin. Ehkä nuo Bilteman rengasraudat olivat vähän liian lyhyitä, jotta saisi tarpeeksi vääntöä... ja tosiaan koitin saada kumin mahdollisimman lähelle reunaa, jotta menisi sutjakammin. Mutta ei nuo Michelinin S1:set ainakaan antanut periksi... täytyy ottaa vähän voimajuomaa ja käydä uudestaan kokeilemassa.  0xx

"Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tietämättömyys ratkaisisi." -Joku viisas mies  ;D


Poissa Vespandre

  • Turaaja
  • ****
  • Viestejä: 357
  • Prööt prööt!
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #35 : Toukokuu 14, 2013, 09:54:45 ip »
No näinhän se on. Kun katsoo tuota SIPin videota, niin ensimmäinen puolikas menee aika pienellä väännöllä paikoilleen. Mun Misukoihin jää neljä kertaa enemmän reunaa väännettäväksi mitä noissa Continentaleissa, joten ei ole mitään saumaa saada niitä noilla Bilteman rimpuloilla paikoilleen. Mutta huomenna käyn työntämässä renkaat prässin väliin, niin eiköhän ne siitä ala istua paikoilleen
Vespa GL 150 Touring (-61)

Poissa tatza

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 907
  • pxpxpxpxjne
    • tatujohansson.fi
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #36 : Toukokuu 14, 2013, 10:11:53 ip »
Salossa paikallinen Euromaster taannoin taisteli ekan S1n kanssa pari kymmentä minuuttia ja seuraavat kaksi menivät kumpikin vartissa varmaan. 16e muistaakeni ottivat vajaan tunnin työstä. Kun nyt pitää vielä yksi kumi hommata tohon Nuutin mopoon, ei kyllä ole pienintäkään aikomusta alkaa sitä itse vääntämään paikalleen.

Ainiin, ainakaan minä en vararenkaaksi tubelessvannetta saanut Peksiin mahtumaan, tiedoksi niille vaan jotka miettii tilaisko 2 vai 3 vannetta. Ei istu kiinnikkeisiin, vaan eipä tuolla nyt isommin käyttöä olekaan. Painolastina poskessa menee ihan normaalivanteinenkin rengas..
SuperSport 180 -67 / Rally 180 -71 / PX 187BGM -86 / PX 125e -84 / Prima 125 -72 / Prima NV 125 -76 / PX 125e elestart -96 / PX 200 Disc -98 /  Prima 50 4t4v -14 / Ford Transit mk2 / Salon Vespa Mafia

Poissa Vettis

  • Administrator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 912
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #37 : Toukokuu 14, 2013, 10:13:30 ip »
En kyllä jaksais väännellä itse kun liikkeessä maksaa vitosen zipale.

Tosin rengasliikkeessä selittivät että heillä on jotkut vanhemmat koneet ja homma onnistuu. Joka paikassa ei onnistu koneellisesti noin pieni rengas.

edit: ylläoleva siis Suutarilan Rengas Total -nimisessä paikassa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2013, 10:15:09 ip kirjoittanut Vettis »
__________________
http://www.vettis.net/

Poissa Vettis

  • Administrator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 912
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #38 : Toukokuu 14, 2013, 10:16:31 ip »
16e muistaakeni ottivat vajaan tunnin työstä.

 :o

Siitä ei paljon yrittäjälle ja verottajalle jää käteen.
__________________
http://www.vettis.net/

Poissa tatza

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 907
  • pxpxpxpxjne
    • tatujohansson.fi
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #39 : Toukokuu 14, 2013, 10:20:27 ip »
16e muistaakeni ottivat vajaan tunnin työstä.

 :o

Siitä ei paljon yrittäjälle ja verottajalle jää käteen.

Niin. Jäi mainitsematta, että ukkoja noiden mun pienten vanteiden ja renkaiden kimpussa hikoili tuon tunnin kolme haalaripukuista kaveria. Noh, ei ollut ruuhkaa ja olisivat varmaan muuten vetäneet vaan lonkkaa, mutta kummiskin.... :)
SuperSport 180 -67 / Rally 180 -71 / PX 187BGM -86 / PX 125e -84 / Prima 125 -72 / Prima NV 125 -76 / PX 125e elestart -96 / PX 200 Disc -98 /  Prima 50 4t4v -14 / Ford Transit mk2 / Salon Vespa Mafia

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #40 : Toukokuu 14, 2013, 10:24:19 ip »
Ainiin, ainakaan minä en vararenkaaksi tubelessvannetta saanut Peksiin mahtumaan, tiedoksi niille vaan jotka miettii tilaisko 2 vai 3 vannetta. Ei istu kiinnikkeisiin, vaan eipä tuolla nyt isommin käyttöä olekaan. Painolastina poskessa menee ihan normaalivanteinenkin rengas..

Ite jättäisin vararenkaan himaan ja pakkaisin sen paikalle vaahdot, pumpun ja huumeita. Voi nimittäin harmittaa jos rengasrikon sattuessa pitää jättää se tubelessvanne tien poskeen, kun sitä ei saa enää mukaan.
Dá-lhe gás!

Poissa nikmik

  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 207
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #41 : Toukokuu 14, 2013, 10:30:30 ip »

 ja pakkaisin sen paikalle vaahdot, pumpun ja huumeita.
:) Selittäkää vielä kerran minulle mikä noissa vanteissa on parempaa. :o
Vespa Supersport 220
Maicoletta 250
Dürkopp Diana TS-E 200
Zündapp Bella 204

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #42 : Toukokuu 14, 2013, 10:39:21 ip »
Eikö noi ole ainakin teoriassa räjähtämättömiä, eli pahan rengasrikon sattuessa kohdalla ei välttämättä kuole. Muuta hyvää ei heti tule mieleen, kun toi pyörivien massojen minimoiminen ei tässä touhussa ole niin kriittistä.
Dá-lhe gás!

Poissa Vespandre

  • Turaaja
  • ****
  • Viestejä: 357
  • Prööt prööt!
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #43 : Toukokuu 14, 2013, 10:40:18 ip »
Väärä hälytys. Nyt meni alta parin minuutin / kpl.  -.-

Ymmärtääkseni mulla oli vanteet alussa "väärinpäin", jonka takia en saanut niitä millään väännettyä paikoilleen. Vanteen keskellä kun menee tuollainen ura, johon kumi on hyvä jo alusta alkaen asettaa. Melkein luiskahti itsestään paikoilleen. Eli kulkusuuntaan nähden renkaan vasen puoli ylöspäin.

Ja ehkä muutamalla lonkerolla ja parilla lasillisella viintä oli osansa asiassa.  0xx

nikmik: ne vaan on niin coolit. Eikä tarvitse ostaa sisäkumia. Sen sijaan saa tapella ja kiroilla, jotta saa kumit päälle. 8)

Vespa GL 150 Touring (-61)

Poissa tatza

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 907
  • pxpxpxpxjne
    • tatujohansson.fi
Vs: Tubeless-renkaat, niiden asennus ja paikat jotka asennuksia suorittavat
« Vastaus #44 : Toukokuu 14, 2013, 10:41:52 ip »

Ite jättäisin vararenkaan himaan ja pakkaisin sen paikalle vaahdot, pumpun ja huumeita. Voi nimittäin harmittaa jos rengasrikon sattuessa pitää jättää se tubelessvanne tien poskeen, kun sitä ei saa enää mukaan.

Toi perinteinen rengas vararenkaana ei kolise verrattuna esim. työkalupakkiin ja kyllä silläkin ajelee seuraavalle huoltsikalle kompuran ja/tai vaahtojen luokse vanne takahällärillä tai vaikka jalkojen välissä. Tuota työkalupakkia voisi tietty harkitakin poskeen laitettavaksi renkaan sijasta, mutta muuliksi en ala.

Ja jotenkin mopo on oudon näköinen, jos siinä ei ole vararengasta.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2013, 10:51:37 ip kirjoittanut tatza »
SuperSport 180 -67 / Rally 180 -71 / PX 187BGM -86 / PX 125e -84 / Prima 125 -72 / Prima NV 125 -76 / PX 125e elestart -96 / PX 200 Disc -98 /  Prima 50 4t4v -14 / Ford Transit mk2 / Salon Vespa Mafia