Kirjoittaja Aihe: 2-tahti ja ropaus linkit  (Luettu 10115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nicke

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 450
2-tahti ja ropaus linkit
« : Syyskuu 29, 2010, 10:28:39 ip »
Ajoitusten laskuun kätevä työkalu

http://www.race-base.com/race-base/Technik.html

Sylinterin aukoista ja niiden laskemisesta

http://www.macdizzy.com/cyl_primer.htm

PR momentteja

http://wiki.germanscooterforum.de/index.php?title=Anzugsmomente_Vespa_Smallframe

Jalkalistojen asennus

http://wiki.germanscooterforum.de//index.php?title=Alutrittleisten

Pienirunkoisten moottorikokoonpanoja

http://sfs.alexander-hepp.de/

Isorunkoisten moottorikokoonpanoja

http://lfs.alexander-hepp.de/

Tulpan lukua

http://www.smellofdeath.com/lloydy/jetting.htm

http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html


http://www.strappe.com/plugs.html

Bell, 2 stroke performance tuning

Linkki ei enään toimi, mutta laita mulle yv niin lähetän ton PDF:n sulle spostiin., Tiitasen motocross kirja on myös jos joku haluaa.
Jennings, 2-Stroke Tuners Handbook

http://edj.net/2stroke/jennings/2stroketunershandbook.pdf

Squish

http://www.aircooled-rd.com/default.asp?txtPage=squish1.htm

Ennakko

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=3249

Ennakon säätö saksaksi

http://www.postaremczak.de/roller/sonstiges/repanleitungen/Worbel_Zuendzeitpunkt.pdf

Soulscooter  Konversiosähköt PX kone vanhaan johtosarjaan PÅ SVENSKA

https://dl.dropboxusercontent.com/u/32183334/oldiepxdl.pdf

Dellortto

http://aprilia.toshib.fr/rs125_euro3/DellOrtoMAJ01.pdf

Kampuran tasapainotus( saksaksi)

http://www.autoschrauber.de/content/000075/kurbelwelle-auswuchten.php

200 orkkis viritys

http://www.kabaschoko.de/tuning/

http://www.germanscooterforum.de/uploads/O-Tuning_fuer_Dummies_v1.1.zip

Norrie Kerr Tuning Manual

http://scoot.net/misc/TuningVespas.pdf

Isolohko-Vespan moottorin kasausohjeet (jatkuu toiselle sivulle)

http://www.scootermercato.com/Garage/Tech-Tips/Engine-Assembly-Part-1-Large-Frame

Detonation/pre-ignition, englanninkielinen selvitys ennakon ja palotilan mystiikasta ja sen vaikutuksesta moottorin käytökseen

http://scooterotica.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=10767

Pakoaukon leveyden laskemista helpottava työkalu Durchmesser kohtaan pytyn poraus, sehnen=jänne ja bogen=kehä

http://www.germanscooterforum.de/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=533718

Svingin vaimenninkumien vaihto

http://www.vespaforever.net/sostituire-silent-block.htm

Kierteiden teko kierretapilla - termistöä, mekaniikka ja taulukko reiän koko vs. eri kierteet:

Kierretaulukko














« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2015, 09:17:09 ap kirjoittanut nicke »

Poissa nikmik

  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 207
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #1 : Elokuu 13, 2011, 10:28:13 ap »
Moro!

http://soulscooter.com/tech/ on hyvä, uusi kone vanhaan runkoon, laakerikoot ym. På svenska. Ja Nicken tulppalinkit voisi varmasti laittaa tähän myös?

-Niklas

EDIT: Tuollahan ne tulppalinkit jo ovat :-[
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2011, 10:40:52 ap kirjoittanut nikmik »
Vespa Supersport 220
Maicoletta 250
Dürkopp Diana TS-E 200
Zündapp Bella 204

Poissa jusari81

  • Turaaja
  • ****
  • Viestejä: 323
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2011, 08:36:13 ip »
Dellorto-asiaa. Pitäisi selvitä vähän kaikki seikat
http://aprilia.toshib.fr/rs125_euro3/DellOrtoMAJ01.pdf
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2011, 08:38:20 ip kirjoittanut jusari81 »

Poissa Vettis

  • Administrator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 912
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #3 : Syyskuu 08, 2011, 04:33:44 ip »
Isolohko-Vespan moottorin kasausohjeet (jatkuu toiselle sivulle)
http://www.scootermercato.com/Garage/Tech-Tips/Engine-Assembly-Part-1-Large-Frame
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2011, 04:54:26 ip kirjoittanut Vettis »
__________________
http://www.vettis.net/

Poissa Vettis

  • Administrator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 912
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #4 : Syyskuu 17, 2011, 09:36:02 ap »
Olisko pikkasen mahtavaa jos joku joskus suomentaisi noita ohjeita ja laitettais ne tänne nettiin? Kunnon tietopankki skootterin virittämisestä ja muusta teknisestä SUOMENKIELELLÄ! Pyydettäis tietysti alkuperäiseltä kynäilijältä lupa siihen.

Mua henkilökohtaisesti riepoo, etten ymmärrä noista saksankielisistä jutuista hevon paskaa ja google translatorkin on melkein yhtä pihalla.  ???
__________________
http://www.vettis.net/

Poissa peltiromu

  • Monttööri
  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #5 : Syyskuu 17, 2011, 09:51:28 ap »
No olishan se aika ässää, itse kun ei kans tajua saksasta mitään...  Jos joku tekee tän urotyön ja kääntää tekstejä, niin kaljat tarjoan.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body,
but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up,
totally worn out, and loudly proclaiming Wow What a Ride!
-HST

Poissa teke

  • Rasvanäppi
  • **
  • Viestejä: 70
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #6 : Syyskuu 20, 2011, 11:14:33 ap »

 Vettiksen ehdotukselle stanan iso peukalo.

Paikalla Lammy

  • Turaaja
  • ****
  • Viestejä: 554
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #7 : Syyskuu 20, 2011, 01:18:32 ip »
Mikuni TMX 35 neula-kartta.
Erinomainen työkalu kaasarin säädössä. Vähentää muuten niin antoisaa mutuilua...
http://scooterotica.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=475
- Viattomuuden aika ei ole ohi vaikka siltä näyttäisikin -

Poissa Sammmi

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 885
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #8 : Marraskuu 20, 2011, 08:08:02 ip »
Scooter Centerin Vespa-esite pdf-muodossa:

http://medias.scooter-center.com/download/Vespa-Update-2011.pdf

Poissa Ford38

  • Turaaja
  • ****
  • Viestejä: 252
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #9 : Joulukuu 25, 2011, 02:19:09 ip »

Poissa nicke

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 450
Vs: 2-tahti linkkejä
« Vastaus #10 : Tammikuu 02, 2012, 06:49:01 ip »
Pakoaukon leveydestä kelpo taulukko. Toimii 68.5mm pyttyjen kanssa(ainakin malossi210 ja aluPolini)

Bogenmass on kaaren pituus ja sehnen on jännepituus.

viilaten ja höyläten!




Poissa Juti

  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 526
  • Hyvin suunniteltu on alottamista vaille valmis...
Vs: 2-tahti ja ropaus linkit
« Vastaus #11 : Huhtikuu 16, 2012, 10:44:49 ip »
Kierteiden teko kierretapilla - termistöä, mekaniikka ja taulukko reiän koko vs. eri kierteet:

Kierretaulukko

Jos vaikka joku sattuisi pähkäilemään että minkälainen reikä sille M7 kierteelle pitikään porata..
- Vespa V90 V9A1T -69 MA
- Vespa Gl 188 "T5" VLA1T -65
- Vespa Rally 200 VSE1T -73
- Lammy 200dl

Poissa Juti

  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 526
  • Hyvin suunniteltu on alottamista vaille valmis...
- Vespa V90 V9A1T -69 MA
- Vespa Gl 188 "T5" VLA1T -65
- Vespa Rally 200 VSE1T -73
- Lammy 200dl

Poissa Vettis

  • Administrator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 912
Vs: 2-tahti ja ropaus linkit
« Vastaus #13 : Elokuu 01, 2012, 08:44:16 ap »
Ei ole linkki, mutta selkokieliset ohjeet miten vastuksia mitataan staattorista.

Noilla ohjeilla olen päässyt eteenpäin;

LML STATOR VALUES FOR YOUR INFO

the LML stators are identical except for the push connectors to the piaggio versions. The following tests can be carried out to a Piaggio Vespa stator in exactly the same way. I keep getting asked for test proceedures so I thought I would post a sep cribb as follows
THREE IGNITION GROUPS:
1. green(LT)
2. white(EARTH)
3. red (CDI trip wire)
TWO LIGHT GROUPS:
4. white (EARTH)
5. blue (UN REGULATED AC)(more you rev the engine more voltage it makes)

to test the ignition (set metre to resistance ohms)put your black probe to the white cable (earth) and then make circuits with your red probe to:

1. engine case (should be short circuit or less than 1ohm). if not you have no earth continuity.

2. red wire (should be 93-120ohms) if it is outside of this your pickup (halls effect sensor is ****ed)

3. green wire (should be 450-540 ohms)if values fall outside of this your single ignition coil winding is damaged.

to test the lighting groups put your black probe to the black (earth) cable, then:

4. test to engine case, again this should be a short circuit less than 1 ohm.

last test on blue cable, start engine, set metre to AC voltage metre.

5. on engine idle it should be pumping out minimum of 40-48 volts at 600 rpm + you can get peak voltage to these values on a good kick of the starter pedal if you take the spark plug out first.

all these values are common on all electronic vespa stators. In addition to the above elctrical tests you should physically inspect your stator. Look for breaks in windings, loose studs, dry soldered joints etc.
__________________
http://www.vettis.net/

Poissa TELESTAR

  • Ropaaja
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: 2-tahti ja ropaus linkit
« Vastaus #14 : Joulukuu 12, 2012, 11:36:45 ap »
möö

_____________________________________________________________________________
Kirjota mihin tahansa viestiketjuun vaikka "möö" tai :) niin aukeaa kaikki loputkin keskusteluosiot.

Vettis