Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Ropailijan paratiisi / Vs: Intian osat
« Uusin viesti kirjoittanut Leka150 Toukokuu 17, 2018, 02:25:31 ip »
Tämä lienee 8'' isorunkoinen Vespa VBA / VBB?
Niiden kahden pienen ruuvin on tarkoitus pitää rumpu paikoillaan, en kyllä minäkään jättäisi niitä pois. Nuo jarrut on muutenkin ihan onnettomat joten parempi olisi että kaikki olisi kohdallaan.  Jos haluaa ajaa tämän mallin kanssa niin ennakoiva ajo on tärkein pysäyttämismetodi.

Yleisesti se mitä SIP hankkii Intiasta on vähän niin ja näin. Varaosien tekijöitä on varmaan satoja ja heidän laadunvarmistus on mitä sattuu. Alkuperäiset BAJAJ/LML osat ovat parasta mitä Intiasta saa mutta eipä noita taida enää olla saatavana kun molemmat valmistajat ovat lopettaneet peltivespojen tekemisen.

SIPissä oleva keula näyttää 'aftermarket' tuotteelta, ei ole alkuperäinen Bajaj. Sen verran krouvia työtä osissa.

12
Ropailijan paratiisi / Vs: Intian osat
« Uusin viesti kirjoittanut Juti Toukokuu 17, 2018, 10:44:31 ap »
Minkä vehkeen etupäästä kyse? Itse en pääse kärryille mitä kahta pikkuruuvia tarkoitat. Puhut 4 pulttisesta joten kaiketi V90 tai vanhempi 8" isorunkoinen Vespa kyseessä? Kuva olisi kiva. Joka tapauksessa kyllä niillä jokin funktio siellä on ja kun kyse on hallintalaitteesta en jättäisi mitään pois.

Kyllähän se fakta on että alkuperäinen/NOS on tyypillisesti aina parempi ja laadukkaampi kun verrataan SIL-tuotteisiin. Erityisesti ajoturvallisuuteen ja hallintaan liittyvien laitteiden/osien osalta en lähtisi paljoa säästämään. Edelleenkään tietämättä Vespasi mallia uskallan väittää että alkuperäisen etupään huolto on ehdottomasti paras vaihtoehto jos se vain rakenteellisesti on kunnossa. Alkuperäisiä käytettyjä löytyy myös mukavasti jos on nkäynyt niin köpelösti ettei omaasi pysty/kannata korjata. Etupää atomeiksi, kunnon putsaus vanhoista lioista ja rasvoista, uudet laakerit tiivisteineen paikalleen oikeita menetelmiä käyttäen, akselien pintaruosteiden poisto, jarrujen ja iskunvaimennuksen tarkastus ja tarpeen tullen korjaus/uusinta, etupää nippuun ja eikun kovaa ajoa.

Nyt olisi oiva paikka huoltaa alkuperäistä jos se SIL ajaa asiansa edes väliaikaisena pitäen Vespan ajossa.
13
Ropailijan paratiisi / Intian osat
« Uusin viesti kirjoittanut Apamobil Toukokuu 16, 2018, 11:08:25 ip »
Tilasin joskus viime vuoden puolella SIPiltä Intiassa tehtyn ohjausakselin kaikkine hilppeineen (jarru, jousitus ym.) ja asentelin sen viime syksynä paikalleen. Nyt aloin sitten herkistellä jarrua, joka ei oikein tahtonut palauttaa. Havaintoja:

-Sain jarrun palauttamaan niin, että vaihdoin Intialaisen jarrukenkien levittäjävivun tilalle alkuperäisen osan.
-Jarrurummun kahdesta pikkuruuvista oli valmiiksi kierteet mennyttä kalua. En laittanut näitä nyt ollenkaan, vaan luotan että rengasta paikallaan pitävät 4 pulttia pitävät myös jarrurummun paikallaan. [Tietääkö muuten kukaan, koituuko tästä minulle jotain haittaa?]
-Nopeusmittarin pyöritin on valmiiksi rikki.
-Saatuani jarrun herkisteltyä ja keulan kasaan, nyt jostain vielä kuitenkin "kahnuttaa" ikävästi.


Täytyy kyllä sadatella, että hirveää paskaa ovat nuo Intian osat. Nyt sapettaa, olisin ennemmin laittanut nuo rahat alkuperäisen keulan laakerien ja jousituksen kunnostukseen ja nähnyt enemmän vaivaa. Toisaalta, alkuperäinen on tallessa, joten voin tuon peliliikkeen tehdä yhä edelleenkin, jos Bajajn keula osoittautuu epäluotettavaksi...
14
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / Vs: MYYTY - Lambretta Milano 150 Li -61
« Uusin viesti kirjoittanut Lammy Toukokuu 15, 2018, 11:21:55 ap »
Tänään kauden eka startti - kolmannella käyntiin 0xx.
Kolmas polkaisu ja myyty.
15
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / Vs: Myydään Lambretta Milano 150 Li -61
« Uusin viesti kirjoittanut Lammy Toukokuu 11, 2018, 04:00:11 ip »
Tänään kauden eka startti - kolmannella käyntiin 0xx.
16
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / Vs: Myydään Lambretta Milano 150 Li -61
« Uusin viesti kirjoittanut Lammy Toukokuu 11, 2018, 11:12:14 ap »
Laitetaan vielä esittelyvideo tuubiin :).

https://youtu.be/ObwNB6H60gI
17
Ostetaan, Myydään, Vaihdetaan / Myydään Lambretta Vega -69
« Uusin viesti kirjoittanut tonka Toukokuu 07, 2018, 12:21:23 ip »
Myyntiin muiden hankintojen tieltä Lambretta Vega -69. Rekisteröity, ajokunto, valot ja kaasutin kaipaavat vähän huomiota. Kone kolmivaihteinen juuri uusittu -kaikki- laakerit ja stefat, uusi Casalambretta 70 cc sylinterisarja. Näillä eväillä kulkee 65- 70 km/h. Suomipyörä alkup. mustalla autokilvellä. Ei täysin alkuperäinen, esim. pakoputki, takavalo. Joitakin osapuutteita, keskitunnelin suojapelti puuttuu.
Patinoitunut alkup. maali.
Mukaan toinen, paperiton Luna 50 cc josta moottori Vegassa. Vegan lohko+ laatikko ilman kytkintä ja kampiakselia ja magneettoa ja sen laippaa vaille mukaan.

Koko kasa hp. 1300 euroa, kuvia esim puhelimeen saatavilla vaikka heti!

Kokkolasta löytyvät.

Pasanen 0407523470
19
Skoottailu yleisesti / Vespa Club Finland
« Uusin viesti kirjoittanut tatza Huhtikuu 28, 2018, 10:24:53 ap »
https://vespailija.fi/muistutus-vcf-kevatkokouksesta/

Huomenna ois mahdollista olla mukana herättelemässä henkiin tai perustamassa yhdistystä klo 15 Hyvinkäällä.
20
Ropailijan paratiisi / Vs: Rally 200 -75 - Etulokarin vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Juti Huhtikuu 25, 2018, 03:27:36 ip »
Ei tyhjentävä vastaus mutta näin pääpiirteissään:

1. Etuvalo irti, mittarin vaijerin irrotus ja mittari irti
2. Headsetin pultti irti. Headset saattaa nousta irti ohjausputkesta ilman kaapelien ja vaijerien irroittamista. Muuten kaikki rajoittavat kohteet irti headsetistä ennen nostoa. Jos vaijerit kuorineen vanhat niin tässä yhteydessä ne olisi passelisti vaihdettavissa.
3. Etujarruvaijeri irti headsetistä
4. Yläpäästä ohjausputken lukitusrenkaat irti yksitellen. Välissä on lukitusrikka joten molempia ei pysty avaamaan yhtä aikaa (jos erikoistyökalua ei löydy niin siirtoleukapihdit, iso talttapääruuvari ja vasara toimivat kunhan muistaa edetä rauhallisesti)
5. Etupään eli ohjausputken eturenkaineen ja lokareineen tulisi nyt pudota paikaltaan
6. Jos lokari on orkkis ja mälväämätön alapään laakerin aluslevyn joutuu suurella todennäköisyydellä irroittamaan jotta lokari mahtuu nousemaan pois. Laakerin aluslevy lähtee lämmöllä (kaasupoltin) ja vasara-tuurna -yhdistelmällä. Isolla lämmöllä putoaa paikaltaan ilman nakuttelua. Kuumennat aluslevyn niin kuumaksi kuin uskallat ja sitten pölykupin puolelta kevyesti nakuttelemalla avitat pois paikaltaan. Tätä operaatiota saattaa auttaa että irroitat jo lokarin pultit jotta saat hieman tilaa nakuttelulle. Ilman lämpöä saatat rikkoa vain paikat.
7. Laakerin aluslevyn ja pölysuojan irroituksen jälkeen lokarin pitäisi irrota kunhan lokarin pultit/mutterit on avattu päältä ja sivulta.

Kiinnittäminen sitten päinvastaisessa järjestyksessä. Laakerin aluslevy paikalleen lämpöä hyväksi käyttäen. Muista laittaa pölykuppi alle ennen aluslevyn laittoa. Uuden lokarin maalipinta kannattaa suojata vaikka teipillä ja kuplamuovilla tms. koska varsinkin yksin puuhastellessa etupään kasaaminen ja kiinnittäminen on varsin ikävää puuhaa jossa helposti naarmutat uuden maalin. Rallyn lokariin tulevat koristelista ja teipit kannattaa laittaa maalien kuivuttua kunnolla. Jos lokarin asentamisella on kiire niin itse jättäisin noiden "koristeiden asennuksen" parin viikon päähän. Jos asennuksella ei kiire niin antaisin maalin kuivua kunnolla ennen asennusta.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10