Kirjoittaja Aihe: Päivän kuva  (Luettu 234989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa liukuvakoira

• Global Moderator
  • Mälväri
    • Mun blogi.
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #135 : Joulukuu 24, 2011, 12:29:02 ap »
Dá-lhe gás!

Poissa Juha

• Mälväri
« Vastaus #136 : Joulukuu 28, 2011, 08:08:06 ip »
Jos ihmettelitte, miksei joulupukki tullut skootalla niin tässä selitys. Mopo on vaihessa mun tallissa :)

Poissa ValkoinenKuolema

• Mälväri
« Vastaus #137 : Joulukuu 29, 2011, 12:16:29 ap »
Hienon näköinen Tuo(kin)
Koskahan sitä saisi itsestään niskasta kiinni ja aloittaisi rakentelut. Nyt on ollut vähän vetämätön olo...

Poissa jusari81

• Turaaja
Vs: Lambretta Rosella
« Vastaus #138 : Joulukuu 29, 2011, 08:31:03 ip »
Tämmöinen voisi olla reissussa tarakalla varalla. E-bayssä meni samanlainen viikko sitten hintaan 2700:-

Jokaisen mod-uraa aloittelevan eka skootteri :D Onko tuo jokin ihan tehdastekoinen?

Poissa Juha

• Mälväri
« Vastaus #139 : Joulukuu 31, 2011, 03:29:02 ip »
Lievää edistymistä vuoden viimeisenä päivänä. Tämän myötä erinomaisen mukavaa vuodenvaihdetta ja vauhdikasta, mutta turvallista vuotta 2012! Suihkuun ja vuodenvaihteen viettoon lomps...

Poissa ValkoinenKuolema

• Mälväri
« Vastaus #140 : Joulukuu 31, 2011, 03:35:20 ip »
Nyt joku voisi valaista tyhmää  :)
Kuin kaikki arvostavat patinaa mutta kuitenkin itse maalaavat ylitse? Enkä tarkoita nyt Pexin pelkästään sinua.
Saanko minäkin?

Poissa liukuvakoira

• Global Moderator
  • Mälväri
    • Mun blogi.
« Vastaus #141 : Joulukuu 31, 2011, 03:41:05 ip »
Kai sä saat tehdä ihan miten daijuja asioita tahansa omalle pyörällesi. Voi olla että vuoden kuluttua päällemaalaus vituttaa armottomasti tai sitten ei.

Ei kaikki arvosta patinaa, mutta olisi kiva nähdä lista niistä, jotka tästä huolimatta maalaavat hienosti patinoituneiden vehkeiden päälle. Mulle ei tuu heti mieleen ketään.
Dá-lhe gás!

Poissa Samijukka

• Turaaja
« Vastaus #142 : Joulukuu 31, 2011, 04:07:26 ip »
mikä rosso toi on pexin? ja hyvät vaihdevuodet vaan kaikille!  :P
Sami L

Poissa Juha

• Mälväri
« Vastaus #143 : Joulukuu 31, 2011, 04:18:41 ip »
Tuo takana näkyvä keltainen on 100% patinaa ja sitä ei ole missään nimessä tarkoitus ylimaalata. Jos maalata pitää niin vain sen verran, mitä nykykunnon säilyttämiseksi on välttämätöntä. Esim pohjapelti pitää jossain kohtaa paikkamaalata, samon takalokarin kaari sisältä pitää tsekata, mahd putsata ja maalata.

Tämä yksilö, alunperin oranssi, oli 90%:sti matta-appelsiini-  ja valumatekniikalla levitettyä spraymaalia, jonka alla kittiä ja ruostetta klommojen lisäksi. Ruostetta oli kohtuullisesti myös sellaisenaan. Tässä prokkiksessa meni paatinaa hukkaan noin postikortin alan verran, jos sitäkään. Jos tuo olisi ollut lähelläkään samassa kunnossa kuin keltainen, en olisi maalannut. Toinen syy oli, että tuo spraymaali liukeni bensaan, joten tankin ympäristö ja posket olivat paikon maalittomia. Lisäksi se oranssi lähti vaatteisiin, jos mopoon nojasi. Kaikenlainen lika sen sijaan tarttui ja pysyi siinä hyvin. Ensisijainen prokkis oli pyyhkiä se kokonaan veke bensalla ja entrata alta tuleva, mutta yksittäisiä kohtia lukuunottamatta sieltä tuli kaikkea muuta kuin orkkismaalia. En mä mitään museovärkkiä ole tekemässä vaan käyttökunnostusta.

Kukin toki tekee omalla mopollaan mitä lystää, mutta mä tykkään patinoituneesta vehkeestä enempi kuin entratusta museovärkistä.

Poissa Juha

• Mälväri
« Vastaus #144 : Joulukuu 31, 2011, 04:20:26 ip »
mikä rosso toi on pexin? ja hyvät vaihdevuodet vaan kaikille!  :P
Rosso Corsa PIA 806

Poissa nicke

• Global Moderator
  • Mälväri
« Vastaus #145 : Joulukuu 31, 2011, 05:28:41 ip »
Sääli että pexinin mopo oli huonommassa maalissa kuin miltä ensin vaikutti. Mielestäni toi oli ihan ok kunnossa vaikkei ihan keltaisen veroinen ollutkaan. Toisaalta en tuota kyllä kovin tarkkaan koskaan syynännytkään.

Jos VK ainoa syy miksi et GS ääsi maalaa on se että muut ovat sitä mieltä, kaiva ne cojonet sieltä kaapista ja vie mopo hiekkapuhaltajalle.

Mutta hienoa olisi jos möisit mopon jollekkin joka sen arvokasta ulkomuotoa (orkkismaalia ei puhaltamisen jälkeen takaisin saa) arvostaa, ja ostat jonkun kulahtaneemman projektiksi.

Minun ihanneskenessä homma toimisi näin ja orkkispyörät säilyisivät vielä pitkään keskuudessamme.

Mutta tosiasiat on ne että noita GSssiä ei joka vuosi tule projektikuntoisena vastaan ja odottavan aika on pitkä.

Poissa Juha

• Mälväri
« Vastaus #146 : Joulukuu 31, 2011, 06:19:03 ip »
Komppaan Nickeä. Se VK:n GS on minustakin säilyttämisen arvoinen orkkiskunnossa -ehdottomasti.
Oranssin parhaat paikat tuli kutakuinkin rapsutettua Sauna&Runin parkkiksella kynnellä esiin. Muualta löytyi sitten toisennäköistä pohjaa bensahuhtelun jälkeen. Vanha maali oli karhennettu jäljestä päätellen 40 karkeuden hiekkapaperilla ennen muita toimenpiteitä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2011, 06:24:32 ip kirjoittanut pexin »

Poissa ValkoinenKuolema

• Mälväri
« Vastaus #147 : Joulukuu 31, 2011, 07:16:04 ip »
Täsmennän vähän, en ole maalaamassa. Ei olisi siihen edes rahaa  :)

Mutta kun katselee melkein mitä vain lehteä, foorumia tms. tolkuttomasti "entisöidään" mun mielestä hyväkuntoisia pelejä. Säälittää ihan.  Ja muut kehuvat hyvää työtä. Viimeinen niitti oli uusin scooteting. Siinä on palstat Staff scooters ja from your sched. Usein on todella hyvännäköisiä pelejä entisöity. Nytkin meni todellaa mehukas Lammy...
Ei sillä, kyllä se uusi olomuotokin on siisti ja kaikki ihannoi mutta kuitenkin.

Siitä heräsi se ihmettely että mikä helkkari siinä on että "kaikki" haluavat säilyttää orkkiksia mutta kuitenkin niitä maalaavat. En tarkoita nyt välttämättä ketään teistä mutta noin yleensäkin.

Omaani GSää rakastan ja kyllä, näköjään lommojakin oppii rakastamaan  :D en meinaa edes niitä takalokarin tarakan tekemiä lommoja oikoa vaikka aluksi sitä meinasin. Ne nyt vaan kuuluu siihen.

Jokin proggis olis kyllä kiva jos nyt edes tuolle saisi tehtyä se mitä piti :)

Poissa liukuvakoira

• Global Moderator
  • Mälväri
    • Mun blogi.
« Vastaus #148 : Joulukuu 31, 2011, 07:33:32 ip »
Mistä lähtien Scootering-magazine on ollut joku auktoriteetti? Vähintään 95% lehdessä esiteltävistä pyöristä on ihan hirveetä schaibaa.
Dá-lhe gás!

Poissa Samijukka

• Turaaja
« Vastaus #149 : Joulukuu 31, 2011, 08:34:56 ip »
tämä rosso corsa on todella hyvä sillä tätä oranssin eri variaatiota meiltä suomesta kyllä löytyy, tyttiskin taitaa tykätä?
Sami L