Kirjoittaja Aihe: Päivän kuva  (Luettu 293735 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nicke

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 451
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #120 : Joulukuu 05, 2011, 04:03:44 ip »
Siinä on pilattu pari pikkurunkosta..
Toi eka on VMA1, priman edeltäjä joka on suht harvinainen ja haluttu. Ja px kone pikkurungossa on vaan väärin. Onneksi toi ei ole aito ss.

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #121 : Joulukuu 05, 2011, 04:06:00 ip »
Tossa olisi ollut vielä kymmenen vuotta sitten tolkkua, mutta mitä järkeä on enää nykypäivänä pilata pikkurunkoisen ajo-ominaisuuksia, kun kaupasta saa konversion hinnalla viripalikat, joilla skootta kulkee vähintään yhtä kovaa?
Dá-lhe gás!

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #122 : Joulukuu 05, 2011, 06:30:21 ip »
Kyseisen pyörän detskuista voi päätellä jotain rakentelijan motiiveista: viriputki- ja vaihdettu kaasari viestivät jostakin ja vaihdettu etupää levyjarruineen jostain muusta. Minä tulkitsen nuo niin, että pyörän rakentaja on pyrkinyt rakentamaan tehoiltaan ja jarruiltaan tehtaan pyörää paremman laitteen ja epäilemättä epäonnistunut surkeasti. Joku toinen voi tulkita em. detskut toisella tavalla.

Eihän skottereiden rakentelussa mitään auktoriteetteja ole, kukin tekee mitä lystää, mutta jos tuonkin rakentaja olisi käyttänyt enemmän järkeä, olisi hän saanut rahoilleen ja ajalleen paremmin vastinetta. Joku toinen on varmaan tästäkin eri mieltä.
Dá-lhe gás!

Poissa nicke

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 451
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #123 : Joulukuu 05, 2011, 10:09:18 ip »
Hienoa jälkeä on kaiffari tehnyt ja voihan hyvin ollakkin että kyseinen konversio on thety vain siksi että siihen on pystytty.

Mutta jos nopea, hyvin ajettava pyörä on ollut hakusessa niin silloin on kyllä epäonnistuttu. Ja kaiken lisäksi yksi runko ja yhdet lohkot on tärvelty.

Noita tehtiin paljon ennen kuin markkinoilla oli kaikki highend pyttysatsit mitä nykyään on. Ja kuulemma ajettavuus on huono. Niin paljon lisää painoa oikealla reunalla että balanssi kärsii.

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #124 : Joulukuu 06, 2011, 12:13:02 ip »
Eli koska skoottereiden rakentaminen on yleisesti ottaen huono investointikohde, niin ei ole soveliasta ilmoittaa mielipidettään siitä, että tuonkin rakentaja olisi saanut paremman skootterin joko pistämällä budjetin pikkurunkoisen orggiskoneen virittämiseen tai asentamalla virimyllyn isorunkoiseen? Ja itsehän olen kirjoittanut pelkästään kuvassa olleesta hirvityksestä, en skoottereiden rakentamisesta yleisellä tasolla.
Dá-lhe gás!

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #125 : Joulukuu 07, 2011, 01:06:27 ip »
Flickristä löytyi, kenenköhän lienee?


Vespa by Mesq, on Flickr
Dá-lhe gás!

Poissa tm

  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 755
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #126 : Joulukuu 07, 2011, 03:07:00 ip »
 :)
Talvella meinasin ruunata ton ja ottaa tankin "välistä" pois ja hitsata lattiaan paikat sivuvaunulle joka odottaa levannolla pajan vintillä..ja sitten jäälle pärtsään......
Kun ajaa enemmän,näkee hitaammin..

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #127 : Joulukuu 07, 2011, 03:15:07 ip »
Saataisin nyt edes ensin se järvi jäähän...

Pistetään vielä vähän samaan tyyliin löytynyt Tukholman-serkku:


Old Vespa by Ellefson, on Flickr
Dá-lhe gás!

Poissa nicke

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 451
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #128 : Joulukuu 08, 2011, 11:13:38 ip »
Pari meidän Ahvenanmaan reissulta. Löytyi mopoklubben racerborgin sivuilta
http://mopoklubbenracerborg.kuvat.fi/kuvat/%C5LANDSK%D6RAN/045.JPG



« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2011, 11:15:16 ip kirjoittanut Nicke »

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #129 : Joulukuu 08, 2011, 11:37:58 ip »
Onko tää sitten vuotta aiemmalta keikalta?

Dá-lhe gás!

Poissa nicke

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 451
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #130 : Joulukuu 09, 2011, 12:00:23 ap »
Kyllä, perinne nääs.

Poissa Sammmi

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 897
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #131 : Joulukuu 09, 2011, 09:13:09 ap »
Päivän Iltalehdessä perjantain perinteisen autopläjäyksen rinnalla pieni juttu uudesta Vespasta.

Sama toimittaja kirjoitti vuosi sitten tämän:

Myös Audrey Hepburn kaasutteli Vespalla
Italialaisella Vespa-skootterilla on ollut näkyvä rooli yli sadassa filmissä.
Vespa-elokuvista tuorein on The American, jossa

George Clooney ajaa takaa autoa muodikkaalla skootterilla. Yksityiselämäänkin Clooney ajelee mielellään Vespalla Italian huvilansa tienoilla Como-järven rannoilla sen upeissa maisemissa.

Filmeistä varmasti kuuluisin on Audrey Hepburnin ja Gregory Peckin tähdittämä Loma Roomassa, jossa pari ajelee uudella, erikoisella motolla pitkin Rooman katuja.

Monet muut suuret tähdet, esimerkiksi Kim Novak, Hilary Duff, Sophia Loren, Jude Law, Louis Armstrong, Angie Dickinson ja Debbie Reynolds ovat huristelleet Vespalla, ainakin valkokankaalla.

Elokuvista näyttely Toscanassa

Elokuvahistoriansa kunniaksi skootterin valmistaja Piaggio on avannut toimipaikkansa Pontremolin (Toscana) museossa Vespa filmeissä-näyttelyn.

Näyttely on avoinna tammikuun puoliväliin asti. Siellä filmejä esitellään julistein ja valokuvin, ja niitä voi katsoa näyttöruuduilta.

Piaggio järjestää myös Vespalla ajettavia Rooman ja Milanon kiertoajeluja, kuskin kanssa tai ilman. Nopeusrajoitus on 30 km/h, jolloin monumenteista ja nähtävyyksistä pystyy nauttimaan. Piaggiolta voi myös vuokrata myyttisiä P 125 -Vespoja, tai 70-luvun PX-malleja Sienan ja kaltevasta tornistaan kuuluisan Pisan seutujen kierroksille.

Ilmailuinsinööri Corradino D'Ascanion projektista syntynyt Piaggion legendaarinen skootteri patentoitiin 1946.

Suomeksi ampiaista tarkoittava Vespa-nimi tuli pian maailmankuuluksi. Sanotaan, että nimi syntyi Enrico Piaggion huudahduksesta hänen nähtyään ensimmäisen kerran sen prototyypin: "Sehän näyttää ampiaiselta!", muodoista ja moottorin surinasta johtuen.

PAOLO TORRETTA


[ylläpito on poistanut liitteen]

Poissa peltiromu

  • Monttööri
  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #132 : Joulukuu 09, 2011, 10:14:20 ap »
Joulu tulee... vespalla

[ylläpito on poistanut liitteen]
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body,
but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up,
totally worn out, and loudly proclaiming Wow What a Ride!
-HST

Poissa liukuvakoira

  • Global Moderator
  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 2 694
    • Mun blogi.
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #133 : Joulukuu 19, 2011, 02:44:01 ip »

Untitled by patrickjoust, on Flickr
Dá-lhe gás!

Poissa Juti

  • Mälväri
  • *****
  • Viestejä: 1 557
  • Hyvin suunniteltu on alottamista vaille valmis...
Vs: Päivän kuva
« Vastaus #134 : Joulukuu 19, 2011, 10:11:01 ip »
- Vespa V90 V9A1T -69 MA
- Vespa Gl 188 "T5" VLA1T -65
- Vespa Rally 200 VSE1T -73
- Lammy 200dl