Kirjoittaja Aihe: 2 kuoli, u-kääntyilijälle ehdollista  (Luettu 2153 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sammmi

• Global Moderator
  • Mälväri
2 kuoli, u-kääntyilijälle ehdollista
« : Syyskuu 03, 2012, 09:59:27 ip »
Ei taas ihan istu mun oikeustajuun:

Kotkalaismotoristin hengen vaatineesta u-käännöksestä ehdollista
3.9.2012 17:19 | Päivitetty: 3.9.2012 18:10
Kotkalaismotoristin ja tämän kyydissä olleen matkustajan kuoleman viime toukokuussa Kotkan Turvalassa aiheuttanut 23-vuotias venäläismies tuomittiin yhden vuoden ja kahden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen Kymenlaakson käräjäoikeudessa Kotkassa maanantaina.
Moottoritiellä u-käännöksen tehneen venäläismiehen aiheuttamassa onnettomuudessa menehtyivät 60-luvulla syntyneet mies ja nainen.
Lue myös:
Moottoripyöräilijä kuoli Kotkassa

Poissa Yoshi

• Turaaja
Vs: 2 kuoli, u-kääntyilijälle ehdollista
« Vastaus #1 : Syyskuu 03, 2012, 10:11:19 ip »
Ei istu muuten minunkaan kupoliin. Haminassa kävin kattomassa vuosi sitten kans yhtä paikkaa, jossa muistaakseni humalassa ajanut nainen ajoi moottoripyörän kanssa kolarin. Oli vähän hiljanen olo kun pyörän säleitä oli vähän jokapuolella parin kynttilän seurana. Henkihän siinä pyörällä ajaneelta meni.
If it's worth doing - it's worth overdoing

Poissa liukuvakoira

• Global Moderator
  • Mälväri
    • Mun blogi.
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2012, 10:36:37 ip »
Noihin tuomioihin on vähän paha ottaa kantaa, mutta on aika älytöntä että yhteiskunnalla ei ole sellaisia välineitä, joilla pidettäisiin kanssaihmisille hengenvaaralliset tapaukset poissa liikenteestä.
Dá-lhe gás!

Poissa Make/SS-67(PX200)

• Turaaja
    • ja kuvia Vespoista sekä muista kulkimista
« Vastaus #3 : Syyskuu 07, 2012, 10:45:55 ip »
Ei taas ihan istu mun oikeustajuun:

Kotkalaismotoristin hengen vaatineesta u-käännöksestä ehdollista
3.9.2012 17:19 | Päivitetty: 3.9.2012 18:10
Moottoritiellä u-käännöksen tehneen venäläismiehen aiheuttamassa onnettomuudessa menehtyivät 60-luvulla syntyneet mies ja nainen.

enkä mä ymmärrä tätä u-käännöstä moottoritiellä ?
kuten en myöskään sen tehneen turistin ehdoolista tuomioo ?

t.Make

Poissa liukuvakoira

• Global Moderator
  • Mälväri
    • Mun blogi.
« Vastaus #4 : Syyskuu 07, 2012, 10:51:59 ip »
Valitettavan paljon tuolla on liikenteessä porukkaa, jolle ei pitäisi antaa missään olosuhteissa auton kaltaista tappokonetta käsiinsä. Ei ole kovin pitkä aika siitä, kun Turun motarilta kehä ygöselle menevässä rampissa tuli joku sekopää vastaan.
Dá-lhe gás!

Poissa Juha

• Mälväri
« Vastaus #5 : Syyskuu 07, 2012, 11:28:07 ip »
Tuota rangaistusta on vaikea pitää oikeudenmukaisena, mutta olisiko ensin mieleen tuleva sähkötuolikaan? Voi olla, että tässä on Manilan laukausten pelossa hieman mamistettu, joka ei perikuntaa lohduta kyllä yhtään.

Poissa liukuvakoira

• Global Moderator
  • Mälväri
    • Mun blogi.
« Vastaus #6 : Syyskuu 08, 2012, 12:52:02 ap »
Toisaalta vielä nykyistäkin (valitettavan usein omaa oikeustajua vastaan sotivaa) systeemiä huonompi olisi se, että tuomioiden perusteena olisivat pelkästään uhrien omaisten miellyttäminen. Tämänkin kaltaisissa tilanteissa kun kyseessä on suunnitelmallisen toiminnan sijaan ihan vaan kyvyttömyys toimia liikenteessä, joka saattaa helposti omaisilta unohtua.
Dá-lhe gás!

Poissa Juha

• Mälväri
« Vastaus #7 : Syyskuu 08, 2012, 01:33:09 ap »
Totta. Harvoinpa sitä tulee asiaa mietittyä syyllisen näkökulmasta. Toisaalta elämän loppuminen on lopullista uhrille. Syyllisen tuomitseminen ei ole nakkipiirakka siinä tilanteessa. Jos joku kyrpii niin talous- ja henkirikoksista määrättävien tuomioiden epäsuhta. Häkkiä kavalluksesta -pienenkin summan- heilahtaa monesti enemmän kuin kuoleman tuottamuksesta.
Osanottoni ko. tapahtuman uhrin/uhrien omaisille joka tapauksessa.

Poissa ValkoinenKuolema

• Mälväri
« Vastaus #8 : Syyskuu 08, 2012, 08:29:11 ap »
On kaksi eri asiaa onko kyseessä onneettomuus ts. onneton sattuma vai harkittu teko.
Onnettomuuksia sattuu ja jotenkin uskon että tämän kaikki ymmärtää. Kuka tahansa voi siihen joutua jos karma niin päättää. Esim joku ajaa kolmion takaa eteen kun mopotin jää kuolleeseen kulmaan tai aurinko häikäiseen. Ikävää mutta näitä sattuu.

Toinen juttu on täysin harkittu juttu. Tämä keissi mielestäni menee siihen kategoriaan. Kaikkien pitää tietää että motarilla ei pysähdellä ilman järkevää syytä eikä varsinkaan tehdä uukkareita. Täysin käsittämätöntä ja tyhmyyskään ei tuota selitä.

Poissa liukuvakoira

• Global Moderator
  • Mälväri
    • Mun blogi.
« Vastaus #9 : Lokakuu 07, 2012, 11:41:22 ip »
Samalla linjalla jatketaan.
Dá-lhe gás!