Kirjoittaja Aihe: PX200 (2000) tiputtaa öljyä  (Luettu 171 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JCare

  • Mämmikoura
  • *
  • Viestejä: 1
PX200 (2000) tiputtaa öljyä
« : Toukokuu 12, 2019, 05:43:09 ip »
Vuotaa oikealle puolelle, öljyä etenkin kaasarin alla, sylinterin alaosassa, sotkee myös takapyörää. Suihkuttelin puhtaaksi moottorinpesuaineella, mutta en onnistunut paikantamaan vuotokohtaa tarkemmin. Otin ilmanputsarin/kaasarin suojakannen auki, suojakannen tiiviste oli takaa hieman repaleina, ei siis tiivis, ilmaruuvin tiivistekumi oli myös kaiketi ylösalaisin asennettu. Kaasarilta rungon sisään menevä ilmanottoputki oli tosi likainen. Voisiko suojakannen tiivisteen falskaaminen aiheuttaa?
Jii

Poissa nuutti8

  • Administrator
  • Rasvanäppi
  • *****
  • Viestejä: 84
  • -Loud pipes save lives-
    • Vespa Club of Finland
Vs: PX200 (2000) tiputtaa öljyä
« Vastaus #1 : Toukokuu 13, 2019, 04:30:50 ip »
Vespan koneella on ajan kanssa paha tapa falskata öljyä milloin mistäkin välistä.

Sanota kertoo, että jos vespa ei tiputa öljyä alleen tai falskaa sitä juurikin tolle alueelle, on öljyä lisättävä välittömästi.

Periaatteessa voisi tsekata kytkinkopan o-renkaan kunnon tai ainakin rasvata sen valkovaseliinilla.
SuperSport 180 -66 / SuperSport 180 -67 / Rally 180 -71 / PX187BGM -86 / PX150 -84 / Prima 125 -72 / Prima NV 125 -76 / PX200 Disc -98 / Prima 4t4v -14 / Ford Transit MK2 -81
-----
Salon Vespa Mafia - Vespa Club of Finland
www.vcof.fi

Poissa jk_single

  • Ropaaja
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: PX200 (2000) tiputtaa öljyä
« Vastaus #2 : Toukokuu 15, 2019, 03:26:19 ip »
2-tahtiöljyä vai vaihteistoöljyä?
Vespa P200E -82, Piaggio Beverly 500 -03

Poissa Puuhis66

  • Global Moderator
  • Monttööri
  • *****
  • Viestejä: 101
Vs: PX200 (2000) tiputtaa öljyä
« Vastaus #3 : Toukokuu 16, 2019, 01:02:40 ip »
Huohottimesta saattaa tulla mikäli vaihteistossa on liikaa öljyä.
Myös öljyn tyhjennys ruuvi falskaa herkästi ja sotkee paikkoja...
Moottorin kun pesee hyvin jokapuolelta ja antaa kuivua kunnolla, sitten kokeilee koneen alta onko öljynen, mikäli ei niin kone käyntiin, antaa käydä jonkun aikaa samalla tutkien näkyykö vuotoja, kannattaa aina välillä koitella sieltä koneen alta jos tyhjennys ruuvi vuotaa... On oikeastaan tosi montapaikkaa mistä voi vuotaa, mutta nuo nyt katsoisin ensin... :lam :sf :lf
Peter (Pete) Luther
Vespa sprint -66 (Vanhus)                   
Vespa GL 150 -59 (Sinikka)                    
Bajaj chetak 150 -89 (Inkkari)