Yleistä > Skoottailu yleisesti

KAUDEN KILAHDUKSET

(1/43) > >>

osku:
Pykäsin "KAUDEN KAATUMISET" ja "KAUDEN KILAHDUKSET" -säikeet. Toivottavasti kumpaankaan ei tule kovin paljon kirjoituksia. ;)

osku:
Aloitetaanpä tämäkin keskustelu sitten omakohtaisella kokemuksella. ;D

Eilen illalla kehä ykkösellä noin 90km/h vauhdissa kone yskäisi juuri SILLÄ tavalla kuin polttoaine olisi loppumassa. Kurkotin VASEMMALLA kädellä kääntämään hanaa varatankille ja samalla takapyörä sitten paukahtikin lukkoon. Kun mopo liikkui 25 m/s, niin mustaa viivaa taisi tulla pitkälti toistakymmentä metriä, ennen kuin ehdin saada kytkimen pohjaan. Onneksi kukaan ei ollut takapuskurissa kiinni.

Kylläpä v***tti oma tyhmyys. Vieläpä kaksinkertainen.

1. Kalkkisista palatessa tarkistin yleisellä ropaustauolla sytytystulpan. Tulppa oli erittäin vaaleanruskea. Kun ei ollut isompia suuttimia mukana, eikä siihen asti ei ollut ollut mitään ongelmia päätin jatkaa ja vaihtaa kotona sitten isomman suuttimen. Enkä sitten tietenkään vaihtanut......
2. Olin ajanut tankkauksen jälkeen noin 25 km, joten polttoaine ei voinut olla loppumassa.....

Noh, pienen jäähdyttelyn jälkeen polkaisin koneen käyntiin ja ajoin loput 5-6 km hiukan normaalia rauhallisemmin kotiin. Nyt pitäisi jaksaa raahautua tallille tarkastamaan vauriot.

(ja vastauksena R:lle: ei, minulla ei ollut luurit korvissa. Ainoastaan earit. Kone ei kuulostanut mitenkään epätavalliselta ennen kilahdusta.)
(ja vastauksena N:lle: joo joo, olisi pitänyt vaihtaa se suutin....)

Lammy:
Tiedä sitten mihin tämä pitisi laittaa - oma säie?
Hankkikaa pakokaasulämpö-mittari mopoihin jos niihin olette puuttuneet.
Ei ole olemassa "kevyesti/vähän tuunattuja" vaan jo suuttimen vaihto sekoittaa pakkaa.
Oma kokemukseni on ettei pelkkä korva/hanuri tuntuma riitä. Itse olen säästänyt huomattavia summia mittarin hankinnalla.
Mittari 30e ja anturi 13e.
Mene tovi hahmottaessa mittarin toimintaa mutta se kannattaa.

liukuvakoira:
Sivusta ruuminavausta seuranneena pitää paljastaa, että Oskun kohdalla ongelmat johtuivat falskanneesta kannesta. Sylinterin vaarnapultit olivat löystyneet ja kansi oli tästä johtuen mennyt aavistuksen kieroksi. Kyseessä siis muutaman vuoden vanha tehdasuusi kone, jonka kantta ei oltu koskaan avattu, eli moisten omistajien kannattanee käyttää hetkinen vaarnapulttien irroittamiseen / locktiten kanssa paikalleen kiristämiseen.

Mies raportoinee tarkemmin kun joutaa.

Marko:
Meikäläiselle tuli aikanaan myös kone samassa kuormassa ja mylly leikkasi kiinni viime kesänä.
Moottorissa oli kaikki osat täysin orkkista pakoputkea myöten.

Miilähän kokonaisuudella Osku jatkaa kilometritehtailua kun saa koneen pakettiin?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta