Kirjoittaja Aihe: Primavera 125cc -73 kaasuttimen säätö  (Luettu 385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hvahanen

• Ropaaja
  • *
Primavera 125cc -73 kaasuttimen säätö
« : Kesäkuu 24, 2020, 10:41:20 ap »
Oletettavasti vakiomoottori, missä uudet Dellorto 19/19 SHB -kaasari (pääsuutin 74, pilot suutin 45, rikastin suutin 60), imusarja ja vakio pakoputki.
Käy ja kulkee ihan mukavasti, mutta jotenkin tuntuu, että ottaisi vähän laiskasti kierroksia. Voi olla ominaisuuskin?
En ole livenä päässyt vertaamaan toiseen Vespaan. Varmaan niitäkin jossain päin Helsinkiä olisi?
Tulpan väri näkyy kuvasta. Ilmaruuvi n 2,5 kierrosta auki. Olisiko ideoita?

Poissa Roos

• Turaaja
Vs: Primavera 125cc -73 kaasuttimen säätö
« Vastaus #1 : Kesäkuu 24, 2020, 11:15:10 ap »
Harvemmin tulee tehtyä mutta pakoputken noenpoltto vois auttaa jos paljon ns kaupunkiajoa. Muistan itse mopo aikana niin teki ihmeitä monta kertaa.

Poissa hvahanen

• Ropaaja
  • *
« Vastaus #2 : Kesäkuu 24, 2020, 11:45:54 ap »
Kiitos vastauksesta.

Miten tuollainen toimenpide tehdään? Isoilla kierroksilla huudattamista?
Pyörällä on ajettu nyt kutakuin 100km sekalaista ajoa em. uusien osien asentamisen jälkeen, joten epäilen vähän, että olisi tuosta kyse.

Poissa Roos

• Turaaja
« Vastaus #3 : Kesäkuu 24, 2020, 12:44:15 ip »
Se vaatii kyllä enemmän lämpöä. Kuumailma puhallin putkeen sisään puhaltamaan ja sitten kun alkaa kauheaa savumuodostuma niin antaa mennä vaikka hiljaa paineilmalla sisään niin se palaa itse läpi. Joskus olen kosanin kanssa antanut ulkopuolelta kanssa ja silleen saanut sen palamaan. Huom kannattaa tehdä jossain missä ei niin paljon asutusta tai sitten hyvät välit naapuriin koska se on aika paksua valkoista savua milä sieltä tulee jos ja kun sne saa palamaan. Olen myös jotain bensa temppuja nähnyt mutta se menee omalla vastuulla 😃

Siinä videopätkä jotta vähän selventää

https://m.youtube.com/watch?v=9TL8cUhdYu4
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2020, 12:46:07 ip kirjoittanut Roos »